Ademwerk

 

 

In rust ademen we zo’n 10 tot 15 keer per minuut. Gemiddeld ongeveer 17000 keer per dag.
Hoe snel adem jij eigenlijk?

Meer dan 5 à 6 keer per minuut is echt niet nodig.

Ademen is een directe toegang tot je lichaam, dat wat je inademt komt in je lichaam terecht en dit principe is zo eenvoudig, bijna te simpel.

De meeste mensen ademen te snel, oppervlakkig of met een lange stop tussen in- en uitademing en dat lijdt tot problemen. Onze cellen hebben allemaal zuurstof nodig en als ze dat onvoldoende krijgen ‘verzuurd’ het lichaam. Zuurstof is hier eigenlijk een wat vreemde benaming, verwarring ontstaat hierdoor vlug. Belangrijk om te onthouden is dat er een goede balans tussen inademing en uitademing moet zijn om het beste uit onszelf te halen.
Uit wetenschappelijk onderzoek is namelijk gebleken dat 80% van de mensen maar 30% van hun longcapaciteit gebruikt. Dit is het gevolg van ons drukke bestaan. Door een stressvol leven gaan we steeds oppervlakkiger ademen. Door dit voortdurende zuurstoftekort krijgen onze organen onvoldoende zuurstof om hun werk goed te kunnen doen.

Tijdens de ademtraining begeleid ik je met diverse ademhalingstechnieken op weg naar een completere en gezondere manier van ademen. Ademhalingsoefeningen die je ook thuis gaat uitvoeren zorgen direct voor een merkbare verandering, er kan geen pil tegenop! De meeste oefeningen kan je ook op je werk doen, geen mens die het merkt. Ik zou het trouwens  aardig vinden als de ander het wel opvalt, want ik hoop dat meer mensen bewuster willen gaan ademhalen.

Er zijn enorme voordelen te behalen door anders te gaan ademen op fysiek, mentaal en emotioneel gebied;

  • De mentale weerbaarheid gaat omhoog door vermindering van stress
  • Focussen en concentreren neemt toe
  • Fysieke welbevinden neemt toe
  • Emotioneel steviger en daardoor neemt zelfvertrouwen toe
  • Dieper en langer slapen
  • Fitter en energieker gevoel
  • Algemene gezondheid gaat vooruit
  • Immuun systeem wordt aangesproken en activeert
  • Giftige stoffen worden afgevoerd
  • Je gaat minder denken
  • Ontspanning neemt toe
  • Spijsvertering verbeterd

Je kunt zelf wel bedenken dat veel klachten zullen afnemen wanneer wij in staat zijn om bewust anders te gaan ademen.

 

Verbonden ademen – Vuur ademhaling – Ademtekenen- Neus in, neus uit – Retentie – Wim Hof Methode – Adem Analyse